- اخبار

پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تسهیلات به عشایر

پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تسهیلات به عشایر

بابلسرنیـوز: رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت : در چهار سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر قرار گرفته است.

کرمعلی قندالی در نخستین دوره آموزشی سیستم ‌های اداری (mis) که امروز چهارشنبه ۲۵ مهر در شهرستان بابلسر برگزار شد گفت : از این میزان تسهیلات پرداخت شده ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به ایجاد اشتغال بوده و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل بند ب ماده ۵۲ و مدیریت بحران بوده که تا پایان امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه فعالیت ‌های عشایری به استان ‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل مالیات بر ارزش افزوده به حوزه عشایر اختصاص یافته است افزود: این مبلغ امسال به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
کرمعلی قندالی گفت: اداره امور عشایر مازندران بعنوان یک سازمان نوپا توانسته در این مدت یکی از استان ‌های موفق و پررونق باشد.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره اینکه نقش عشایر در رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی موثر بوده و تولیدات آنان می‌تواند به توسعه کشور و استان کمک کند افزود : ۷۵ محصول با کیفیت در مازندران تولید شده که بیشتر آن ها به سایر استان‌ها و نیز خارج از کشور صادر می‌شود.

شهیدی فر با بیان اینکه مازندران ۵۰ درصد مرکبات ، ۴۵ درصد برنج ، ۷۰ درصد کیوی در کشور را با بهترین کیفیت تولید و رتبه نخست را نسبت به سایر استان‌ ها به خود اختصاص داده است گفت : سالانه ۴۰۰ میلیون واحد گل و گیاه در استان تولید می شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به جایگاه ویژه‌ استان در بخش کشاورزی و نیز مستقر بودن بخش عمده ای از دام ‌ها در مناطق ییلاقی به لحاظ وجود جنگل‌ها و مراتع در ییلاق ‌ها افزود : عشایر نقش ویژه‌ای در تولید محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و بر این اساس باید جایگاه‌ ها آنان پررنگ ‌تر از سایر بخش‌ها دیده شود.

امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷
مجتمع میزبان بابلسر
خبرنگار: حسین زاده

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *