- اخبار

جشن تکلیف دانش آموزان بابلسر

جشن تکلیف دانش آموزان بابلسر

در مراسمی ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مدرسه دخترانه دولتی بوعلی سینا بابلسر سن تکلیفشون را جشن گرفتند و آماده اجرای فرائض الهی شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیر این مدرسه گفت : مراسم جشن عبادت دانش آموزان دختر بوعلی سینا با حضور مسئولان و مربیان دانش آموزان در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی بابلسر برگزار شد.

وی در این همایش گفت : تمامی دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند در این مراسم شرکت کردند و در کنار یکدیگر بصورت متحد و یکپارچه این مراسم را جشن گرفتند.

رحمانی هدف از برگزاری این مراسم را تعریف شدن دانش آموز در گروه های بزرگتر مشابه و عدم الزام دانش آموزان به تهیه لباس های متحدالشکل برای کاهش هزینه خانوار با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی دانست.

گفتنی است ، جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران و پسران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفندباید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.

قابل ذکر است دختران مسلمان ، با پایان ۹سالگی و آغاز ۱۰سالگی هجری قمری و پسران هم با پایان ۱۵سالگی و آغاز ۱۶سالگی هجری قمری به سن تکلیف می‌رسند.

گزارش: حسین زاده

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *