- اخبار

محمد جوادآذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام خدمات ارزنده در حوزه سلامت در کشور گفت: هزار و ۳۱۷ مرکز بهداشت در کشور به دولت الکترونیک متصل هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام خدمات ارزنده در حوزه سلامت در کشور گفت: هزار و ۳۱۷ مرکز بهداشت در کشور به دولت الکترونیک متصل هستند.

به گزارش بابلسرنیوز: محمد جواد آذری جهرمی پیش ازظهر شنبه در مراسم معرفی پروژه سلامت الکترونیک در بابلسر با اظهار اینکه در قبل از انقلاب در اصول اولیه بهداشت و سلامت دچار مشکل بودیم و خدمات حوزه سلامت از کیفیت خوبی برخوردار نبود افزود: بعد از پیروزی انقلاب نه تنها در حوزه سلامت رشد کردیم بلکه در بحث توریسم سلامت جزو صادرکنندگان هستیم.
وی با عنوان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم خدمات بسیار خوبی در بحث نظام سلامت ارائه داده است و اقدامات ارزشمندی در کشور انجام شد گفت: هدف ما ارائه خدمات بهتر به مردم است و  در حال حاضر شاهد تفاصل بین وزارت بهداشت و تامین اجتماعی هستیم.
آذری جهرمی خواستار مشخص شدن مسئول پروژه سلامت الکترونیک در کشور شد و گفت: گزارش ما از مجموعه شاخص ها گزارش مطلوبی نیست زیرا فناوری اطلاعات ابزار است و اصل موضوع، نظام ارجاع است که به عنوان نظام پایه باید اصلاح شود.
وزیر ارتباطات، پیاده سازی نظام ارجاع را موضوع مهمی دانست و گفت: اگر همه سیستم ها الکترونیکی شود اما نظام ارجاع اصلاح نشود کیفیت مورد نظر به وجود نمی آید و در بحث دولت الکترونیک از نظر سلامت و بهداشت مناطق شهری مشکلی نداریم و در بحث بهداشت روستایی ۶۰درصد مراکز بهداشت متصل به دولت الکترونیک هستند.
وی ادامه داد: هزار و ۳۱۷مرکز بهداشت متصل به دولت الکترونیک در کشور داریم و در رابطه با بودجه یک هزار میلیارد تومان بودجه در بحث توسعه سلامت الکترونیکی پیشنهاد شد که امیدواریم موافقت و با نظارت ما در استانها هزینه شود.

گزارش: سـامره عبدی

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *