- اخبار

معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان بابلسر

#سفر نوروزی به بابلسر با تجربه لمس زیبایی های بیکران آبی

یکی از مواردی که زیبایی بابلسر را شاخص می کند این است که این شهرستان فاقد مناطق مرتفع کوهستانی است و تمام وسعت آن به صورت جلگه ای و دشتی نمایان است ‌.
مازندران دیار سبز کشور که وجود دریا در کنار جنگل جاذبه خاصی به آن بخشیده و همین موضوع سبب شده هر ساله گردشگران بسیاری از استان های کشور و حتی از خارج از کشور در برنامه خود دارند که در ایام تعطیلات سری به این استان بزنند.

هر شهری از این استان سرسبز دارای جاذبه و موهبت خاصی است که در این گزارش قرار است به جاذبه های استان بابلسر اشاره کنیم ؛

بابلسر از شهرهای ساحلی مازندران است که منطقه ای بسیار سرسبز همراه با طبیعت بکرو چشم انداز های زیبا نظر گردشگران را به سمت خود جلب کرده است.
آرامش کم نظیر ، غروب زیبای خورشید ، ساحل زیبا و صدای امواج خروشان شوق گردشگران را برای حضور در این شهرستان دو چندان می کند ؛ در واقع درکنار زیبایی های بیکران آبی طبیعت بکر این منطقه مکانی کم نظیر را برای آرامش گردشگران فراهم می کند.

عبور رودخانه بابل رود از میان شهر یکی از دلایل جذابیت بابلسر است که بر زیبایی های آن افزوده و منظره جذاب و دیدنی را به وجود آورده است.
اسکله ساحلی سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند که در این اسکله ها سنگ ها به عنوان موج شکن قرار گرفته که بسیار زیبا بوده و از جمله دلایل استفاده از آن جلوگیری از نفوذ آب در بخشی از منطقه و پارک نزدیک آن است.

منطقه ساحلی میرود و منطقه زیبا و دیدنی کرفون با دریایی زیبا و ساحلی ماسه ای آرامشی بی بدیل به گردشگران مهیا می کند آ

یکی از مواردی که زیبایی بابلسر را شاخص می کند این است که این شهرستان فاقد مناطق مرتفع کوهستانی است و تمام وسعت آن به صورت جلگه ای و دشتی نمایان است.
شهرستان بابلسر در حاشیه بزرگترین دریاچه جهان و سواحل زیبا قراردارد که یکی از مهم ترین مناطق توریستی و مهمان پذیر کشور محسوب می شود که با وجود دارا بودن پلاژ های متعدد مکانی زیبا را برای حضور گردشگران نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر در این باره در گفت و گو با فارس ، اظهار کرد : امام زاده ابراهیم ، جنگل میرود ، ساحل کرفون ، پارکینگ های ۹ گانه ، باغ وحش در پارکینگ صفر ، مجتمع های تجاری در جاده بابلسر و فریدونکنار ، ایستگاه تفریحات ، پارک شورا و اسکله سنگی ، پیست چهار چرخ ، رودخانه بابلرود و اسکله های قایق رانی شهربازی در کیلومتر یک جاده دریاکنار ، اتوبوس دریایی ، بازارچه دائمی صنایع دستی در خیابان شهرداری ، مجتمع های گردشگری میزبان و قصر ماهی از جاذبه های شاخص شهرستان بابلسر محسوب می شود که سالانه پذیرای مسافران بسیاری از تمامی نقاط کشور است.

غلام رضا چشمه نور با اشاره به اینکه جلسات ستاد خدمات سفر شهرستان بابلسر از دی ماه امسال آغاز شده است ، افزود : این ستاد دارای ۱۰کمیته بوده که آمادگی کاملی برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی دارند.

وی به انجام بازدید های نظارتی و مشترک از اماکن اقامتی ، پذیرایی و خدمات رسان سطح شهرستان بابلسر ، تصریح کرد : شهرستان بابلسر در دوسال اخیر رتبه نخست از نظر تعداد اقامتگاه های گردشگری را در سطح مازندران کسب کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر با اعلام اینکه بابلسر با ۳۰ هزار تخت آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است ، اظهار کرد : بازارچه صنایع دستی از بهمن ماه امسال افتتاح شده که به عنوان نخستین و بزرگترین بازارچه در سطح استان محسوب می شود و می تواند برای گردشگران با جذابیت همراه باشد.

چشمه نور به اجرای برگزاری جنگ های شادی ، نوروز خوانی ، اجرای موسیقی بومی و محلی ، فضا سازی و تبلیغات محیطی ، اجرای سفره های هفت سین در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت : بابلسر بیشترین ساحل با زیر ساخت مناسب برای مسافران است که گردشگران به راحتی به ساحل دریا با امکانات کافی دسترسی دارند ‌.

وی یاد آور شد : همچنین وجود تالاب ها و آب بندان ها در کنار آن مردمی مهمان نواری بر زیبایی این شهرستان ساحلی افزوده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بابلسر در پایان با تأکید بر اینکه مسافران بحث حفظ محیط زیست مراعات کنند و زباله رل در محیط رها نکنند ، بیان کرد :
مسافران می توانند انتقادات و پیشنهادات را برای ارائه خدمات مطلوب تر به شماره تلفن ۳۵۲۷۵۷۲۲ با پیش شماره ۰۱۱ دبیر خانه ستاد تسهیلات سفر شهرستان بابلسر اعلام کنند تا شاهد حضور بیش از پیش گردشگران در این شهرستان ساحلی باشیم.

به گزارش بابلسر نیوز به نقل از گزارش فارس ، با سفر به این شهرستان فوق العاده بابلسر از طبیعت پ دریای زیبا آن در ایام نوروز دیدن کرده تا عمق زیبایی خداوند را از نزدیک لمس کنید.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *