- اخبار

جلسه ستاد اجرایی ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران

‍ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

گردشگری، متولی اصلی طرح دریا / بخش عمده طرح دریا ماهیت گردشگری دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از گردشگری به عنوان دستگاه تخصصی بین بخشی نام برد و تاکید کرد: بخش عمده طرح دریا ماهیت گردشگری دارد و باید آن را متولی اصلی طرح دریا دانست.

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل ازروابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر، حسین حسن نژاد در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران که با حضور فرمانداران شهرستان های ساحلی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط در مجتمع بانک رفاه برگزار گردید خواستار حساسیت بالای فرمانداران نسبت به طرح دریا و نقش دستگاه های مجری در جهت تسهیل، تسریع و هماهنگی بیشتر آن شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران به عدم تعطیلی طرح ها بر مبنای آلودگی اشاره داشت و افزود: به طور اساسی در مورد مناطق آلوده، تعطیلی طرح بر مبنای آلودگی را نمی‌پذیریم مگر اینکه قبل از آن پیشگیریهای لازم و اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش میزان آلودگی انجام شده باشد که در این صورت با عنایت به عدم نتیجه گیری مطلوب، تعطیلی طرح به منظور حفظ سلامت مردم در اولویت قرار می گیرد.

وی در بخشی از سخنان خود به کاهش تشریفات اداری اشاره کرد و افزود: به طور قطع و یقین تسهیل و سرعت بخشیدن برای صدور مجوز جهت احداث یک طرح به مفهوم نازی گرفتن مقررات نیست بلکه به معنای کوتاه کردن تشریفات می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سختگیری های بی مورد، احداث طرح را با تاخیر مواجه می کند و در عین حال انگیزه لازم برای ورود کسانی که صلاحیت های فنی و توانایی های مالی لازم را دارند، از بین خواهد برد.

حسین حسن نژاد از گردشگری به عنوان دستگاه تخصصی بین بخشی نام برد و تاکید کرد: معتقدیم بخش عمده طرح دریا ماهیت گردشگری دارد و باید آن را متولی اصلی طرح دریا دانست.

این مقام مسئول به الزام در ارائه خدمات توسط پزشکی قانونی در طول مدت اجرای طرح سالم سازی اشاره داشت و خاطر نشان کرد: باید بپذیریم تبعات ناشی از فوت یک فرد در دریا برای همگان بسیار تالم بار است که عدم حضور پزشک قانونی این شرایط را با مشکلات بیشتری همراه خواهد ساخت.

وی خواستار تعیین نرخ مصوب جت اسکی و چهار چرخ توسط دستگاه های مجری با محوریت گردشگری تا اواخر اردیبهشت ماه شد و افزود: طرح ساماندهی جت اسکی و چهار چرخ در قالب یک الگوی مدون توسط دریابانی با محوریت گردشگری به فوریت تحویل ستاد استانی گردد.

حسن نژاد با اشاره به دریا به عنوان یکی از صدها قابلیت استان مازندران در جهت پر کردن اوقات فراغت گردشگران در ایام مسافرت، تصریح کرد: معتقدم طرح دریا مخصوص ایام خرداد تا پایان شهریور نیست چرا که دریا پتانسیلی در جهت جذب تعداد بسیار زیاد از گردشگران محسوب می شود و بر این اساس مطالعات فنی و پایه ای بمنظور احداث یک طرح فعال ۱۲ ماهه در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.

فرماندار شهرستان بابلسر در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی طرح های سالم سازی دریای مازندران که با حضور حسین حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانداران شهرستانهای ساحلی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط در مجتمع بانک رفاه برگزار گردید، تاکید کرد:

شهرستان بابلسر حدود ۲۷ کیلومتر ساحل دارد که بخشی از این ساحل آزادسازی نشده و دو بخش آزاد در بهنمیر و مرکزی (محدوده پارکینگ های ساحلی) تحت استفاده مردم قرار دارد.

عملیات اجرایی طرح ها در بابلسر از هفته آینده از طریق مزایده شهرداری به پیمانکار واگذار خواهد شد.

آمادگی کامل ستاد سالم سازی طرح دریا در بابلسر جهت پذیرش پیک اول ورود مسافران در اواسط ماه خرداد و همزمان با آغاز تعطیلات عید سعید فطر

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *