- اخبار

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری: طرح سند ارتقا وضعیت زنان مازندران تایید شد

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران،

سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در نشست خبری با اشاره به فعالیت این حوزه، گفت: باتوجه به اینکه موراد مربوط به این حوزه متعدد است از اصحاب رسانه انتظار می رود در حوزه بانوان با جریان سازی، فرهنگ سازی و اصلاح ساختار درست با پیشنهادهای سازنده در جهت رفع مشکلات، طرح مسئله کنند.

وی از تایید نهایی طرح تدوین سند ارتقا وضعیت زنان استان خبر داد و عنوان کرد: این طرح یک ماه قبل مورد تایید نهایی معاونت زنان ریاست جمهوری قرار گرفت.

قاسمی افزود: بررسی وضعیت ازدواج و طلاق، بهداشت و سلامت، ورزش و مشارکت سیاسی و مدنی بانوان از جمله اهداف این طرح می باشد.

وی ادامه داد: ۲۲۴ سند در قالب اسناد پشتیبان در ۱۰ فصل برای اجرایی شدن طرح موصوف تدوین شده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصلاح الگوی مصرف، بررسی وضعیت حقوق کودک و کودکان بازمانده از تحصیل، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و ایجاد نشاط اجتماعی را از جمله برنامه های عملیانی سال جاری دفتر بانوان بیان کرد و گفت: در زمینه اصلاح الگوی مصرف موافقتنامه ای در سال گذشته با صنعت آب و برق امضا شد و در سال جاری در شهرهای غرب استان منجمله نور، نوشهر، تنکابن و رامسر در قالب همایش های متعدد اجرایی شد.

وی با بیان اینکه نسل جوان را بایست براساس سلایق و علایق آنها پذیرفت، تاکید کرد: از طرح های خلاقانه و مبتکرانه جوانان حمایت می شود.

قاسمی با اعلام اینکه تشکل های خوبی در حوزه کودک در استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: در بحث حقوق کودک، بخش هویتی کودکان مد نظر است که احساس تعلق به سرزمین خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار مقرر شد نمایشگاه توانمند سازی آنان دو بار در سال برگزار شود. خاطر نشان کرد: طرح توان افزای زنان سرپرست خانوار که در کارگروه اشتغال مطرح شد، با استقبال بخش خصوص مواجه شد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: این طرح با کارفرمایی معاونت زنان ریاست جمهور و با بومی کردن الگوهای موفق سایر کشورها صورت گرفت و افراد نیز براساس مهارت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی گفت: کارآفرینی فرصت ها، سلامت، اطمینان و امنیت، آزادی فردی و اجتماعی از جمله برنامه ها در زمینه نشاط اجتماعی ست که در استان و شهرستان برگزار شد.

قاسمی با تاکید بر شبکه سازی افراد دارای مهارت، اذعان داشت: با شبکه سازی، افراد دارای مهارت می توانند به یکسری پیشران ها در کشور متصل شوند تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی در پایان برپایی جشنواره عکس، افزایش مشارکت سیاسی زنان و برگزاری ورزش های هوایی و دریایی با محوریت ساری برای بانوان را از جمله برنامه ها این دفتر در آینده اعلام کرد.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *