- اخبار

بمناسبت فرارسیدن سال جدید تحصیلی بازدید وزیر علوم از دانشگاه مازندران

بازدید دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پروژه های عمرانی درحال احداث دانشگاه مازندران..

دراین بازدید مسئولین شهرستان بابلسر و دانشگاه مازندران هم وزیر را همراهی کردند.

دراین بازدید وزیر محترم علوم: بر مزار مطهر شهیدان گمنام دانشگاه ادای احترام کردند. به اتفاق دیگر مسئولین از دانشکده های درحال احداث و استخر بازدید کردند و مدیر این پروژه توضیحاتی را خدمت وزیر ارائه دادند.

به گزارش سایت بابلسرنیوز: منصور غلامی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه مازندران در جمع مسئولین شهرستانی و دانشگاهی و خبرنگاران اظهار داشت:

توزیع بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها بر اساس مصوبه مجلس به تایید سازمان برنامه و بودجه رسیده و اجرایی می‌شود.

وی افزود: در اکثریت دانشگاه‌های کشور ۱۵ درصد بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها اختصاص یافته ولی سرجمع قریب به نیمی از اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها به آنان اختصاص یافت.

وزیرعلوم، با تاکید بر ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها و صنعت در کشور، تصریح کرد: برای رفع مشکلات صنعتی و ارتقا تولیدات داخلی، پروژه‌های خوبی از سوی دانشگاه‌ها در حال اجرایی شدن است. وزارت علوم از طرح‌های پژوهشی، ارتقا دهنده رونق تولید و اشتغال در کشور حمایت می‌کند.

وی نقش نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی مازندران را در کاربردی کردن دانش دانشگاهها حائز اهمیت دانست و افزود: خودکفایی و تولید اقتصادی کشور باید با مشارکت دانشگاهیان محقق شود.

پروفسورکوروش نوذری ریاست دانشگاه مازندران:

یکی از چالش های مهم دانشگاه مازندران نداشتن دانشگاه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگردی است. علی رغم اینکه استان مازندران از جمله استانی است که جایگاه اصلی برای گردشگران میباشد.اما متاسفانه این دانشگاه درساختما استیجاری درشهرستان نوشهر فعالیت می کند.

دکتر نوذری افزود: دانشگاه مازندران

دارای ١٢دانشکده ،٢۵٩رشته گرایش و ۵۴گروه آموزشی است و دانشگاه مازندران یک دانشگاه جامع؛ منتخب ومادر دراستان مازندران است.

ریاست دانشگاه ادامه داد: دانشگاه مازندران دارای ١١هزار و ٣۵۴
دانشجواست که از این تعداد دانشجو ۶٢درصد کارشناسی ٢١درصدکارشناسی ارشدو حدود ١٧درصد در مقطع دکترا تحصیل می کنند.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *