- اخبار

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی برای ایجاد شرکت ثروت آفرینی استاندار مازندران گفت: نخستین گام اجرایی برای ایجاد شرکت ثروت آفرینی در مازندران با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال برداشته شد

به گزارش بابلسرنیوز: به نیل از خبرنگار صداوسیما مرکز مازندران، احمد حسین زادگان عصر امروز در جلسه هلدینگ سرمایه‌گذاری با مدیران بزرگترین واحد‌های تولیدی، صنعتی و فعالان اقتصادی مازندران در بابلسر با اشاره به نقش بسیار موثر هلدینگ‌ها در رشد اقتصادی، بر لزوم تعامل فعالان اقتصادی در راستای پیشرفت بازار سرمایه تاکید کرد.
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست ایجاد یک نهاد یا هلدینگ کارآمد با استفاده از ظرفیت نخبگان و فعالان اقتصادی مازندران است که در گام نخست و برای ثبت و ادامه مراحل قانونی شرکت ثروت آفرینی در مازندران با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال مورد موافقت سرمایه گذاران استان قرار گرفت و در مراحل بعدی به ۲ هزار میلیارد افزایش خواهد یافت.
استاندار مازندران مهمترین راه تسریع در روند توسعه اقتصادی را حمایت و جذب سرمایه گذار دانست و با بیان اینکه در شرایط موجود اقتصادی باید بیشتر از گذشته از سرمایه گذاران حمایت کرد افزود: باید برای توسعه اقتصادی استان از همه ظرفیت‌ها بهره برد.
وی با بیان اینکه استان مازندران از قابلیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردار است خاطر نشان کرد: در مازندران فرصت‌های مختلف سرمایه‌گذاری وجود دارد که بنا بر دلایل مختلف از این مزیت‌ها به نحو شایسته استفاده نشده است و پیش بینی می‌شود با تشکیل و آغاز بکار این شرکت، محدودیت‌های حوزه سرمایه گذاری در استان کاهش یابد.
حسین زادگان با اشاره به ارتقا شاخص سرمایه‌گذاری در استان یاد آور شد: در حوزه گردشگری رودخانه‌های بزرگ و جذابی در مازندران وجود دارد که اگر سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گیرد موجب رشد و توسعه استان می‌شود.
استاندار مازندران تصریح کرد: موارد بی شماری نظیر این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف در استان مازندران وجود دارد که سال‌ها از آن به درستی استفاده نشده و همه باید تلاش کنند تا این خلاء برطرف شود.
حسین زادگان با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به ایجاد هلدینگ نیست، خاطر نشان کرد: جای خالی یک شرکت بزرگ یا مجموعه قوی بزرگ با بهره‌گیری از افراد کارآفرین و موفق در حوزه‌های مختلف در مازندران احساس می‌شود.
استاندار مازندران با توجه به نقش بااهمیت این شرکت‌ها و دارا بودن توان رقابتی، میزان سرمایه، ترکیب نیروی انسانی، تخصیص بهینه منابع، هم‌افزایی و ایجاد ارزش افزوده، ابراز امیدواری کرد: با همفکری و تلاش همه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و حمایت بیشتر٬ به توسعه هرچه بیشتر بازار سرمایه و فضای کسب و کار و اقتصاد مازندران کمک شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *