- اخبار

روستای «آرمیچ‌کلا» بابلسر غرق در آب اما بدون آب!/ تناقض‌گویی؛ راه حل مسئولان برای فرار از مشکل

به گزارش بابلسرنیوز، به نقل از سایت بلاغ روستای آرمیچ‌کلا شهرستان بابلسر یکی از روستاهای توریستی به حساب می‌آید که با وجود سقانفار، سد لاستیکی، فضای سبز بکر و رودخانه زیبا مسافران زیادی را جذب خود می‌کند.

آرمیچ‌کلا؛ غرق در آب و بدون آب

اما این روستای زیبا با مشکل کمبود و قطعی آب در طول سال دست و پنجه نرم می‌کند و اهالی آن از این مشکل به ستوه آمده و همچنان در انتظار راه حلی از سوی مسئولان هستند.

چالش قطعی و کمبود آب در آرمیچ‌کلا بابلسر درحالی وجود دارد که این روستا از سد لاستیکی و ایستگاه پمپاژ آب برخوردار است اما متاسفانه انگار سود این امکانات و تجهیزات به نفع افراد و مناطق دیگر است.

♦️بهانه‌های رنگ‌باخته مسئولان در مشکل کمبود آب آرمیچ‌کلا

یکی از اهالی روستا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حدود ۵ روزی است که به شدت با افت و قطع آب در روستای آرمیچ‌کلا مواجه هستیم و اگر منزلی دارای مخزن ذخیره نباشد بدون آب می ماند.

وی با اشاره به اینکه مشکل قطع و کمبود آب به صورت همیشگی گریبان‌گیر روستای آرمیچکلا است خاطرنشان کرد: درحالی که این مشکل چندین بار به مسئولان اطلاع داده شد اما هنوز اقدام خاصی برای آن صورت نگرفته است.

این فرد تصریح کرد: در فصل تابستان که قطعی آب رخ می‌دهد، مسئولان بروز این مشکل را وجود مسافر و کمبود آب سراسری بیان می‌کنند اما درحال حاضر که فصل زمستان است و هیچ مسافر و کمبود آبی وجود ندارد مشخص نیست که چرا آب قطع است.

♦️ادامه پیگیری برای رفع مشکل آب آرمیچ‌کلا

امیرحسین سالاریه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه قطعی آب در این روستا وجود ندارد، اظهار کرد: نوساناتی که در ورودی آب به مخزن وجود دارد موجب شده تا سطح مخزن دچار افزایش و کاهش شود و درحالی که شب مخزن پر می‌شود اما میزان مصرف زیاد موجب تخلیه شدن مخزن و قطع شدن آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال شکستگی لوله در مسیرها وجود دارد خاطرنشان کرد: درحال پیگیری و بررسی لوله‌های مسیر، شیرفلکه‌ها و ورودی هستیم تا ببینیم آیا شکستگی در روستا وجود دارد که آب تخلیه می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: ایستگاه پمپاژی که در روستا وجود دارد سالم و بدون مشکل است و تا زمانی که آب در مخزن قرار دارد آب وصل است.

♦️تناقض گفتاری آشکار از یک مشکل!

سالاریه با بیان اینکه از سه روز قبل و با مراجعه دهیار روستای آرمیچ‌کلا از این مشکل مطلع شدیم گفت: از سه روز پیش با بررسی شیرفلکه‌ها وضعیت بهتر شد اما همچنان به صورت شبانه‌روزی آب وصل نیست.

وی با اعلام بی‌نتیجه ماندن بررسی شکستگی لوله‌ها یادآور شد: در برخی از مناطق شکستگی وجود دارد اما به حدی نیست که آب یک مخزن را خالی کند و آن‌طور که مشخص است در ورودی آب دچار کمبود هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بابلسر و فریدونکنار با اشاره به اینکه ورودی آب با خرید از آبفای شهری تامین می‌شود اظهار کرد: میزان آبی که از آبفا شهری خریداری می‌شود باید اندازه باشد تا وارد مخزن شود و درحال رایزنی با آبفا شهری هستیم که مشکل از سوی آن‌ها بررسی شود.

سالاریه خاطرنشان کرد: بنابر اعلام آبفا شهری، تغییری در حجم آب این شبکه به مخزن آب روستایی صورت نگرفته، اما با این حال ورودی این مخزن تغییر و کم شده که درحال پیگیری برای مشخص شدن علت این مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگارما، چندگانگی و تناقض صحبت‌های مسئول مربوطه در این گزارش به قدری زیاد است که نشان دهنده سردرگمی و بی‌اطلاعی در مشکل به‌وجود آمده دارد و خبر از گره کور برای رفع کمبود آب روستای آرمیچ‌کلا می‌دهد.

درحالی که مشکل کمبود آب طی اظهارنظر اهالی روستا در طول سال وجود دارد نیاز است تا مسئولان مربوطه اقدام جدی را برای برطرف شدن آن انجام دهند.

خبرنگار: مرتضی رضویان
عکاس: مهران پورعلی

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *