- اخبار

تشریح دلایل رد صلاحیت داوطلبان انتخابات در مازندران..

به گزارش بابلسرنیوز: حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین وضعیت تایید و رد صلاحیت‌ها در استان مازندران، اظهار کرد: در مجموع از ۴۱۳ نفری که برای انتخابات صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گرفت ۱۵۱ نفر رد صلاحیت شدند.

وی خاطر نشان کرد: ۴۸ نفر عدم احراز ۶۱ نفر انصراف و در نهایت ۱۵۳ نفر تایید صلاحیت شدند، از این افراد کسانی که در دوره قبل تایید و این دوره رد صلاحیت شدند حق اعتراض دارند.

رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این افراد حق اعتراض داشته و جواب آن هم روز ۲۲ بهمن توسط شورای نگهبان مشخص و از ۲۳ بهمن تبلیغات انتخاباتی آغاز می‌شود.

زکوی در ارتباط با رد صلاحیت برخی افرادی که در مرحله اول تایید شدند، گفت: این افراد در بررسی‌های بعدی رد صلاحیت شدند و تنها این افراد حق اعتراض دارند.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا تخلفات انتخاباتی هم در رد صلاحیت‌ها تاثیر داشته است، گفت: این موضوع هم یکی از موضوعات رد صلاحیت‌ها بوده برخی از افرادی که رد شدند هیچ مشکلی نداشته فقط در تبلیغات زودهنگام رد شدند.

زکوی خاطر نشان کرد: برخی از این افراد اقبال نسبتا خوبی داشتند ولی به دلیل تبلیغات زودهنگام و نامناسب برای شرکت در انتخابات مورد تایید قرار نگرفتند.

وی دلایل رد صلاحیت‌های افراد را آن‌طور که ستاد مرکزی اعلام کرده، سیاسیت این دوره از شورای نگهبان مربوط به مسائل مالی، اخلاقی و در نهایت مسائل سیاسی بوده و شورای نگهبان تلاش کرده که مسائل سیاسی را چندان ملاک ارزیابی قرار ندهد و در رد صلاحیت افراد به دلیل مباحث سیاسی این طور نبوده که افراد اگر نقدی به شورای نگهبان داشتند رد شده باشند افرادی به دلائل سیاسی رد شدند که اظهار نظرشان مخالفت با نظام تلقی می‌شد رد شده‌اند.

وی در پایان گفت: سلیقه سیاسی و انتقاد مبانی رد صلاحیت افراد نبوده است.

براساس اطلاع خبرنگار فارس در مجموع سه نفر از نمایندگان مردم مازندران مجلس شورای اسلامی به نام‌های محمد دامادی، یوسفیان ملا و علی اسماعیلی نمایندگان مجلس شهرهای ساری، آمل و حوزه انتخابیه نور و محمودآباد رد صلاحیت شدند که با توجه به تایید صلاحیت اسماعیلی در مرحله اول و عدم تایید آن در مرحله دوم تنها این دلائل این نماینده در مرحله آخر بررسی‌های رسیدگی می‌شود.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *