- اخبار

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار مطرح کرد: ایجاد محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج، بهترین بازدارنده در ازدواج‌های زیر ۱۸ سال

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار مطرح کرد: ایجاد محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج، بهترین بازدارنده در ازدواج‌های زیر ۱۸ سال

علی‌اصغر باقرزاده گفت: ازدواج‌های زیر ۱۸ سال آسیب‌های اجتماعی و فردی فراوانی دارد بنابراین ایجاد محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج یکی از عوامل بازدارنده در اینگونه ازدواج‌هاست.

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از برنا آماری که بانک مرکزی اعلام کرده نشان می‌دهد از سالی که مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا کرده، تعداد ازدواج‌های زیر ۱۵ سال بیشتر شده بدین ترتیب رئیس جمهور با درخواست وزیر ورزش و جوانان و پیگیری معاونت امور جوانان این وزارتخانه، دستور بررسی اصلاح ضوابط سنی متقاضیان وام ازدواج را صادر کرد که سن افراد متقاضی وامازدواج باید ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.
علی اصغر باقرزاده، نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آسیب‌های ازدواج زیر سن ۱۸ سال گفت: ازدواج زیر سن ۱۸ سال برای دختران، تبعات و آسیب‌های اجتماعی و فردی فراوانی دارد.
او افزود: بنده به شدت با اینگونه ازدواج‌ها مخالف هستم و جدا از بحث اجتماعی به عنوان یک پزشک، دغدغه سلامت جسمانی و روانی دختران را دارم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از لحاظ جسمی و فیزیولوژیک بدن خانم‌ها باید به یک رشد معقولی برسد تا آمادگی مادر شدن را داشته باشد بنابراین ازدواج زیر سن ۱۸ سال برای باردار شدن خطرناک است و می‌تواند منجر به فوت مادر یا کودک شود.
باقرزاده با اشاره به ازدواج‌های اجباری گفت: نمی‌توان انکار کرد برخی از ازدواج‌های زیر ۱۸ سال به صورت اجباری رخ می‌دهد و خانواده‌ها بیشتر به دلایل اقتصادی دختران خود را شوهر می‌دهند.
او افزود: بنده به شدت هم با ازدواج زیر سن ۱۸ سال و هم با ازدواج‌های اجباری مخالف هستم و امیدوارم به سمتی پیش رویم که روز به روز از تعداد آنها کاسته شود.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورالعمل رئیس جمهور مبنی بر ایجاد محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج گفت: با این طرح بسیار موافق هستم و اگر به مجلس شورای اسلامی ارسال شود حتما یکی از موافقان آن خواهم بود.
باقرزاده افزود: اینکه فقط به افراد بالای ۱۸ سال وام ازدواج پرداخت شود از ازدواج‌هایی که فقط با مقاصد اقتصادی از جمله دریافت وام صورت می‌گیرد، جلوگیری می‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته نباید از اهداف کلی وام ازدواج دور شد و به خاطر سوءاستفاده‌هایی که می‌شود جلوی آن را گرفت.
او در پایان گفت: به نظر من ایجاد محدودیت سنی در پرداخت وام ازدواج یکی از عوامل بازدارنده در ازدواج‌های زیر ۱۸ سال است.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *