- اخبار

بابلسر میزبان همایش ملی مطالعات برنامه درسی ایران

بابلسر میزبان همایش ملی مطالعات برنامه درسی ایران

شانزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران از امروز به مدت دوروز در دانشگاه مازندران در حال برگزاریست.

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه دوره پیش دبستانی دوره بسیار مهمی است و توجه به این موضوع که پیش دبستانی باید به عنوان دوره اصلی مورد توجه قرار گیرد مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است ، گفت : پیشنهاد اضافه شدن دوران پیش دبستانی به عنوان دوره اصلی دبستان مورد هجمه زیاد قرار گرفت و با این انتقاد که هزینه اضافی به خزانه دولت است ، اجرایی نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه درسی پیش دبستانی بسیار مهم است و ما حتما باید برنامه داشته باشیم و هدفمند کار کنیم خاطرنشان کرد: دوره پیش دبستانی دوره طلایی است و نقش بسیار تعیین کننده ای در سرنوشت دانش آموزان و آینده کشور دارد و هر چقدر سرمایه گذاری آموزشی در سنین اولیه بیشتر باشد نتایج مطلوب تری در راه رسیدن به توسعه آموزشی به دست می آید.

این مسئول با بیان اینکه در دوره دبستان شرایط مطلوبی در سطح جهانی داریم اما در زمینه پیش دبستانی فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته داریم و موفق عمل نکردیم ،عنوان کرد :کشورهایی که در رده سنی بالا آموزی هستند میزان سرمایه انسانی آنها بیشتر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش تقویت پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه است،گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ،دولت حمایت ویژه ای از پیش دبستانی داشته است.

حکیم زاده با بیان اینکه در سال ۹۶_۹۷ حدود ۶۶ هزار و ۲۱۷ پیش‌دبستانی در کشور داشتیم گفت: با حمایت دولت در جذب نوآموزان پیش دبستانی ۲۱۳ هزار نوآموز پیش دبستانی در سراسر کشور به کارگیری شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان تهران در بحث پوشش پیش دبستانی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت : چون سیاست گذاری دولت توجه به بحث پیش دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه است استان های محروم از میانگین بالاتری نسبت به استان های دیگر در بحث پوشش پیش دبستانی برخوردارند.

گزارش: حسین زاده
عکاس: علیرضااصغرزاده

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *