- اخبار

همایش کارآرینان برتر دردانشگاه مازندران

به همت مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران انجام می‌شود

برگزاری کافه کارآفرینی با حضور کارآفرینان موفق

(به گزارش کانال بابلسرنیوز:) به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران هر ساله مقارن با هفته جهانی کارآفرینی، متولیان امر کارآفرینی در سراسر دنیا برنامه های مختلف و متنوعی را برای ترویج فرهنگ کارآفرینی اجرا می‌کند در راستای حقیقت جهانی، مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران اقدام به برگزاری رویداد کافه کارآفرین در قالب چهار برنامه مختلف نموده است.

بدین مناسبت خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، گفت و گویی با دکتر کمال قاسمی مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه انجام داده که در زیل مشاهده می‌کنید:

خبرنگار روابط عمومی: آقای دکتر لطفاً بفرمایید کافه کارآفرینی به طور خلاصه یعنی چه؟

دکتر قاسمی: اگر بخواهم به طور ساده بیان کنم، کارآفرینی انتقال مفاهیم آموزشی و انگیزشی در یک نشست دوستانه. هدف در فضای کار آفرینی این است که در نشست های صمیمی ارتباط اجتماعی کارآفرینی با یکدیگر با دولت، با سرمایه‌گذار، و با دانشجویان شکل بگیرد. به عبارت دیگر هدف این است که این مراکز عنوان پاتوقی برای مولفه‌های سیستم کارآفرینی تبدیل شود.

خبرنگار روابط عمومی: دکتر می‌توانید بفرمایید منظور تأسیس به کارآفرینی چیست؟

دکتر قاسمی: زیست بوم یا اکوسیستم کارآفرینی به محیطی اجتماعی و اقتصادی اشاره دارد که بر کارآفرینی در ابعاد محلی، منطقه یا جهانی تاثیر می‌گذارد. البته این موضوع بسیار جای بحث دارد که به نظرم از حوصله مصاحبه خارج است.

خبرنگار روابط عمومی: آقای دکتر برگردیم به محور بحث، در مورد چهار برنامه توضیح می دهید؟

دکتر قاسمی: بله حتما.

برنامه اول کافه کارآفرینی در خصوص دانشگاه های نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین می باشد. در این دورهمی که قرار است انشالله با حضور اساتید برجسته کارآفرینی دانشگاه حضور گرم دانشجویان عزیز برگزار شود، به این پرسش پاسخ داده می‌شود که مولفه های دانشگاه های نسل سوم چیست؟ از کجا باید شروع کنیم و موانع موجود کجاست؟

در برنامه دوم هدف این است که از تجربیات کارآفرینان موفق در گفتمان دوستان بهره مند شویم. در این برنامه از مدیران عامل ۳ واحد صنعتی موفق استان دعوت کردیم تا انشاالله در خدمت آنها باشیم.

در برنامه سوم با عنوان آشنایی با حمایت های دولت در شروع کسب و کار سعی شده است تا با هماهنگی‌های لازم سه ارگان مهم و تاثیرگذار اداره کل تعاون، کار و رفاه استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شرکت شهرک های صنعتی مازندران را در کنار هم در یک گفتمان دوستانه صمیمی داشته باشیم. با توجه به اعلام آمادگی برای حضور موثر در سه ارگان فوق برای این جلسه انتظار این است که انشاالله جلسه ای بسیار مفید داشته باشیم.

در این پنل تقریبا هر سوالی که درخصوص خدمات و حمایت های دولت در راه اندازی کسب و کار در ذهن شرکت‌ کنندگان باشد، به نظرم قابل پاسخگویی خواهد بود پرسش هایی از جمله واگذاری زمین های صنعتی، صدور مجوزهای صنعتی توسعه صنعتی، مشکلات پیش رو و راهکارهای تسهیلات صنعتی، سوالات پیرامون اصناف، امور بازرگانی داخلی و خارجی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل پاسخگویی خواهد بود.

همچنین سوالات در خصوص مشاغل خانگی، طرح تکاپو و… توسط نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل پاسخگویی خواهد بود.

مسئولین شرکت شهرک ها نیز به پرسش هایی در خصوص ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی، تجهیز تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک ها برنامه‌های توسعه ای، برنامه‌های زیست‌محیطی و برنامه‌های حقوق پاسخ خواهد داد.

اما در برنامه چهارم با عنوان بانوان کارآفرین هدف این است که نشست بانوان را با حضور تنی چند از بانوان موفق داشته باشیم. اینکه بانوان مستثنی نیستند و اگر این قصد و آزاده در بانوان باشد قطعا موفق خواهد شد.

خبرنگار روابط عمومی: تشکر از آقای دکتر پیمان سال پایانی آیا مصرف ناگفته دیگری هم هست که بفرمایید؟

دکتر قاسمی: درخواست می‌کنم اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان محترم از برنامه اعلامی با حضور گرم و موثر استقبال کنند. البته اگر چه از طرف مرکز کارآفرینی دعوت نامه هایی را برای اعضای محترم هیأت علمی برای برنامه‌های دوم سوم ارسال شده است، اما به نظر اینجانب هر چهار برنامه می‌تواند جاذبه های خاص خودش را داشته باشد. نهایتاً به ویژه از همکاران دانشجویان خانم(بانوان) دانشگاه درخواست می‌کنم با حضورشان در برنامه چهارم، ضمن برگزاری هرچه باشکوه‌تر این برنامه بر غنای آن بیفزایند.

گزارش: رو‌ابط عمومی دانشگاه مازندران

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *