- اخبار

صدور مجوز بهره برداری برای ۱۰۳ اقامتگاه بوم گردی در مازندران

صدور مجوز بهره برداری برای ۱۰۳ اقامتگاه بوم گردی در مازندران

دومین نشست علمی تحلیل وضعیت بوم گردی در راستای توسعه گردشگری مازندران در دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه توزیع متوازن گردشگر در مازندران از جمله اهداف مهم سازمان است اشاره کرد و گفت : ما هم اکنون با شناسایی ظرفیتها توانستیم به ۱۰۳ اقامتگاه بوم گردی مجوز بهره برداری بدهیم.
وی افزود : ما در این رابطه ۲ تا ظرفیت داریم که یکی بحث احداث و دیگری تبدیل است و بیشتر نگاه آموزشی و درآمد محلی و حفظ سبک و فرهنگ بومی که مد نظر ماست را در دستور کار خود داریم.
سیف فرزانه در ادامه با اشاره به ابلاغ طرح آمایش سرزمینی مازندران گفت : ما به دنبال طرح جامع گردشگری در استان هستیم و برای آن از دانشگاه کمک می خواهیم
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بومگردی در حال علمی شدن است اظهار داشت: باز شاهد یک بهم ریختگی در آن هستیم و باید برای آن برنامه داشته باشیم.
وی با تاکید براینکه گردشگری در مازندران عجین شده است گفت: بیش از ۸۰ درصد مسافران و گردشگران، برای دیدن دریا، ساحل و جنگل به استان سفر می کنند
فرزانه با اظهار اینکه بومگردی عشق می خواهد عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری در واحدهای اقامتی و پذیرایی مازندران ۴۰۲ میلیارد تومان است و قابل قیاس با سرمایه گذاری در واحدهای بومگردی نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بومگردی باید تقویت شود گفت: حفظ سبک و فرهنگ بومی با بومگردی تقویت می شود و با یک اسب و چند گوسفند درآمد ایجاد نمی شود و باید عشق و علاقه باشد.
وی با اظهار اینکه اگر همکاری دستگاه های دیگر نباشد در توسعه بومگردی مشکل خواهیم داشت افزود: ما متولی ساماندهی سواحل نیستیم و همه دستگاه ها باید در این بخش کمک کنند.
فرزانه خواهان تدوین مدیریت یکپارچه در استان شد و گفت: در گردشگری دریایی، سازمان بنادر، شیلات، محیط زیست و گردشگری باید تعامل داشته باشند و این مسئله در بومگردی نیز باید تدوین شود.

وی با بیان اینکه نمی توانیم با ظرفیت محلی، ظرفیت جهانی را زیرسئوال بریم ادامه داد: محدودیت، معنویت و معذوریت یک ظرفیت است و باید از آن بهره برد.

فرزانه با بیان اینکه چشمه سورت نیز ظرفیت جهانی است تصریح کرد: ارزیابی زیست محیطی، دبی آب آن و مالکیت عرصه با دستگاه های دیگر است و باید از ظرفیت ها بهره برد

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه گردشگری در مازندران یک فرصت به شمار می رود تصریح کرد: تصویب طرح آمایش سرزمینی، کار دستگاه ها و سازمان ها را مشخص می کند.

گزارش: حسین زاده

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *