- اخبار

قاسم جان بابایی معاون وزارت بهداشت درمراسم معرفی «پروژه سلامت الکترونیک» درشهرستان بابلسراعلام کرد: اجرای نظام ارجاع در روستاهای ١۶ استان کشور

قاسم جان بابایی معاون وزارت بهداشت
درمراسم معرفی «پروژه سلامت الکترونیک» درشهرستان بابلسراعلام کرد:

اجرای نظام ارجاع در روستاهای ١۶ استان کشور

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از خبرگزاری مهر ، قاسم جان بابایی صبح شنبه در مراسم بازدید از پروژه سلامت الکترونیک اظهار داشت:

در وزارت بهداشت یکی از اقدامات مهم بحث نظام ارجاع است و اکنون دراکثر استان های ما ساختار نظام ارجاع وجود دارد اما در١۶ استان درتمام مناطق روستایی و شهرهای زیر ٢٠هزار نفر از خدمات ارجاع استفاده می کنند.

وی بابیان اینکه ما به دنبال توسعه نظام ارجاع در کل کشورهستیم افزود:

نسخه نویسی الکترونیک درحال انجام است.
جان بابایی یادآورشد: بحث دیگر بحث استحقاق خدمت و هویت است که درتمام بیمارستانهای دولتی باهمکاری بیمه تامین اجتماعی وبیمه سلامت این موضوع درحال انجام است واین بخش به این صورت است که هربیماری که وارد بیمارستان می شود هویتش مشخص می شود وبنا داریم این برنامه رادرمراکز سرپایی هم انجام دهیم وتا پایان سال این برنامه درمراکز سرپایی هم انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت باعنوان اینکه درسال آینده درمراکز خصوصی مانیز بحث استحقاق هویت صورت می گیرد افزود: درسال گذشته بالغ بر۵٠٠محصول دانشی دروزارت بهداشت تدوین شد که بعداز تدوین ،مرحله خریدراهبردی هم مشخص شد.

جان بابایی ادامه داد: مرحله سوم اجرای قواعد الکترونیک است که دو سوم خدمات ما به صورت قواعد الکترونیک نوشته شد ودرمرحله بارگزاری است و تا سال ٩٨زیرساخت لازم درکشور فراهم می شودتا در حوزه سلامت بحث استحقاق خدمت رادرکشور اجرا کنیم.

وی افزود: همچنین دربحث ارتقای بیمارستانها نیزگام های خوبی برداشته شد وسال آینده شاهد ارتقاء بیمارستان ها هستیم ودربحث دولت الکترونیک نیز
به دنبال آن هستیم تمام داده های ما الکترونیک شود.

تهیه گزارش: #سامره_عـبدی

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *