- اخبار

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین دانشگاه مازندران و دانشگاه پواتیه فرانسه

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ بین دانشگاه مازندران و دانشگاه پواتیه فرانسه

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های پواتیه و مازندران، توسط پروفسور ایو ژان رئیس دانشگاه پواتیه و دکتر یحیی طالبی رستمی سرپرست دانشگاه مازندران به امضاء رسید.

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از دانشگاه مازندران، در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه که روسا و نمایندگان برخی از دانشگاه‌های استان‌های مازندران و گلستان حضور داشتند، ابتدا دکترطالبی رستمی به معرفی دانشگاه مازندران و ارائه زمینه‌های موجود برای همکاری‌های علمی بین دو دانشگاه پرداخت و پس از معرفی سایر دانشگاه‌های حاضر، اعضای هیئت فرانسوی، تاریخچه و گروه‌های علمی دانشگاه پواتیه را معرفی کرد.
دانشگاه پواتیه فرانسه در سال ۱۴۳۱ تاسیس و در رشته‌های الهیات، حقوق و پزشکی آغاز به کار کرده است. این دانشگاه اکنون دارای ۳۰ هزار دانشجو؛ ۴۵۰۰ دانشجوی خارجی، ۲۸۰۰ کادر اداری و ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی است.
همچنین این دانشگاه جزو پنج دانشگاه برتر فرانسه در حوزه آموزش و دارای شهرت فراوان در پژوهش و آموزش بویژه در گرایش‌های مختلف رشته حقوق است.
گفتنی است در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، دکترمحمدحسین فاطمی معاون پژوهشی دانشگاه مازندران و دکترجواد تقی‌زاده عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه مازندران و همچنین پروفسور لوییک لوویه نایب رییس و پروفسور نعمت جعفری استاد روانپزشکی دانشگاه پواتیه نیز حضور داشتند.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *