- اخبار

احمد حسین زادگان به بهانه برگزاری سه رویداد مهم اقتصادی در روزهای آینده در مازندران؛ طی یادداشتی، مازندران را یک کشور بالقوه سبز و آباد خواند که با توجه همه جانبه ضمن شکوفایی کامل همه مزیت ها و فرصت های خود؛ می تواند به نقطه اتکایی برای اقتصاد ملی تبدیل شود. ‎

احمد حسین زادگان به بهانه برگزاری سه رویداد مهم اقتصادی در روزهای آینده در مازندران؛ طی یادداشتی، مازندران را یک کشور بالقوه سبز و آباد خواند که با توجه همه جانبه ضمن شکوفایی کامل همه مزیت ها و فرصت های خود؛ می تواند به نقطه اتکایی برای اقتصاد ملی تبدیل شود. ‎

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران

مازندران نه یک استان؛ بلکه مجموعه به هم پیوسته ای از ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی، تولیدی، فرهنگی، انسانی و … و در واقع یک کشور بالقوه سبز و آباد و مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران از سراسر ایران و جهان است که به رغم برخی عقب ماندگی های تاریخی اش؛ در سایه توجه همه جانبه می تواند ضمن شکوفایی کامل همه مزیت ها و فرصت های خود؛ به نقطه اتکایی برای اقتصاد ملی تبدیل شود.
وجود سه بندر و سه فرودگاه در مازندران؛ دارابودن سه محور ارتباطی با مرکز کشور، همسایگی با ۶ استان، اتصال به راه‌آهن سراسری ایران، دارابودن رتبه نخست در تولید ۱۴ محصول کشاورزی و نقش موثر آن در تامین سلامت و امنیت غذایی کشور، قرار گرفتن آن در ساحل جنوبی بزرگترین دریاچه جهان و همسایگی با ۴ کشور در حوزه دریای خزر (ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان) و امتیاز حمل و نقل دریایی با این کشورها، واقع شدن در کریدور بین المللی شمال – جنوب، برخورداری از دو جاده بین‌المللی هراز و سوادکوه، دارابودن بیش از ۳۳۸ کیلومرت نوار ساحلی و وسعتی معادل ۱.۴۶ درصد ایران و مزیت ها و توانمندی هایی که فرصت طرح و بسطش در این مقال نیست؛ همه و همه به این استان موقعیتی ممتاز در فلات ایران بخشیده است.
از سوی دیگر مازندران با دسترسی به زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی، از جمله زیرساخت های ICT و IT و ضریب بالای نفوذ اینترنت به همراه تسهیلات ویژه زیر بنایی آب، برق، فاضلاب و گاز همراه با شرایط آب و هوایی معتدل، اراضی بسیار حاصلخیز، طبیعت گوناگون و مفرح ساحلی، دشتی، جنگلی و کوهستانی مساعد برای توسعه صنعت گردشگری و دسترسی به بازارهای هدف داخلی و خارجی، امکان توسعه سریع را در قالب بخش‌های محوری گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکجا در خود گرد آورده‌است.
همچنین برخورداری از میراث فرهنگی غنی و بیشترین نرخ دانش آموختگان با تحصیلات دانشگاهی مازندران در میان استان‌های کشور، شرایط مناسبی برای گسترش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان در سطح منطقه شمال و ایران فراهم آورده‌است. مازندران باسوادترین استان کشور است و سهم این استان در تولید علم و کسب مدال های رنگارنگ ورزشی در میدان های کلان و بین المللی ویژه و بی بیل است.
بی گمان همه این ظرفیت ها بویژه توانمندی های تولیدی کشاورزی، دامی، باغی، شیلاتی و … زمانی می تواند به پویایی اقتصاد استان بیش از پیش کمک کند که بین مبدا تولید و مقصد مصرف و بازارهای هدف صادراتی ارتباطی موثر و بهنگام برقرار باشد.
آن چه که در مازندران در حوزه های مختلف تولید می شود بیش از مصرف داخل است و می طلبد تا با تمهید زیرساخت ها، رفع موانع صادراتی و ایجاد ارتباط مستمر و موثر با کشورهای خریدار محصول؛ توسعه صادرات محصولات استان بطور جدی در دستور کار بخش خصوصی قرار گیرد و مدیران ذی ربط استان با اخذ کمک های ملی؛ زمینه را برای تحقق این هدف بزرگ در جهت شکوفایی استان فراهم کنند.
ایجاد چنین ارتباطی بین کشورهای دارای تعامل تجاری و اقتصادی، بیش از هر چیز در وهله نخست نیازمند شناخت صحیح دو طرف از ظرفیت ها و توانمندی های هم است و بی شک برگزاری سه رویداد مهم نمایشگاه توانمندی های صادراتی، همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری و اجلاس بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی ICBCیک فرصت مهم و بسیار کارآمد برای به تحقق پیوستن چنین رویایی است.
آرزو می کنم این رویدادها، بیش از پیش زمینه آشنایی و تبادلات محصولات تجاری – اقتصادی و گسترش رابطه همه کشورهای صاحب کالا و بازرگانی را فراهم آورد و پس از این رخدادها؛ شاهد دورانی شکوفا از روابط فی مابین تجاری بین کشورهای همسایه باشیم.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *