- اخبار

حل معضل شیرابه های استان در اولویت قرار گیرد / از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و موفق در بحث شیرابه ها استفاده شود / سازمان #پسماند در مازندران در آتیه نزدیک تشکیل می شود

به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان، استاندارمازندران در دهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه خوشبختانه بعد از فراز و نشیب های فراوان مازندران یکی از سه استان پایلوت برای اجرای پنجره واحد در کشور انتخاب شد، گفت: بخاطر اهمیت گردشگری برای مازندران مقرر شد فرایند صدور مجوز برای حوزه گردشگری از طریق پنجره واحد انجام شود.

وی بیان داشت: کار کارشناسی و مطالعات انجام و طرح اولیه به صورت پایه برای وزارت اقتصاد ارسال شد و در وزارتخانه نیز کلیات تایید و تصویب گردید.

استاندار حفظ شان و حرمت انسانی، رفع فساد اداری، سرعت در اعطای مجوزها و کاهش هزینه ها را از مزایای پنجره واحد سرمایه گذاری اعلام کرد و افزود: در واقع پنجره واحد در قالب یک سامانه طراحی شد تا فرایندهای طولانی اخذ مجوز و حضور مستمر در دستگاه ها برای افرادی که می خواهند مجوز بگیرند، کاهش یابد.

وی با اشاره به ارائه طرح در جلسه امروز و بحث و بررسی در موردآن، گفت: به منظور کوتاه تر کردن فرایندها و کم کردن مشکلات سرمایه گذاران کمیته محدودی از دستگاه هایی که نوعا مورد استعلام قرار می گیرند، تشکیل شده تا ظرف ده روز ضمن بررسی های لازم، طرح مذکور جهت تایید و توافق نهایی دو وزارتخانه اقتصاد و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال گردد و مازندران اولین پنجره گردشگری به عنوان سه استان پایلوت در کشور را اجرا کند.

حسین زادگان اظهار داشت: اجرای پنجره واحد به سرمایه گذار کمک می کند از ابتدا چه فرایندهایی را طی کند، ضمن اینکه ما هم براساس آمایش سرزمین مکان هایی که امکان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هست و خیلی از مجوزهای آن که می توان از قبل صادر شود را تعیین تا سرمایه گذار برای صدور مجوز منتظر نماند.

وی با پیگیری بحث توسعه پایدار تصریح کرد: تنظیم دو مورد؛ حراست و محافظت از مواهب طبیعی با بحث زیست محیطی برای نسل جدید و بهره کافی از امتیازاتی که هست برای آنان، همان توسعه پایدار است.

استاندار با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی در استان، گفت: سخت گیری فرایند کار در استان بدلیل مختصات مازندران است و در حوزه شیرابه، دفن زباله و پسماند در استانهای شمالی این معضل وجود دارد.

وی بر حل مشکل شیرابه های استان به عنوان اولویت کاری تاکید داشت و افزود: شهرداری ها موضوع پسماند را هم در اولویت بودجه ای و هم در اولویت کاری قرار دهند و محیط زیست نیز در تسویه شیرابه ها بعنوان مدعی ضمن پیگیری ورود پیدا کند.

حسین زادگان یادآور شد: از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و موفق در بحث شیرابه ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه شیرابه ها که بلای جان مردم است اولویت اول استان باشد، خاطرنشان کرد: ایراد اساسی کار این است که سازمان پسماند در استان تاکنون تشکیل نشد.

استاندار از تشکیل سازمان پسماند در مازندران در آتیه نزدیک خبر داد و گفت: حکم رییس سازمان پسماند استان چند روز آینده صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی هم در زمینه پسماند رخ داد، گفت: فرایند پسماند زمانبر است، تفکیک از مبدا، تفکیک در مقصد، کارخانه زباله سوز و سیستم حمل و نقل و شیرابه و بستر سازی های فرهنگی و اجتماعی که زمانبر است و برخی کار ها هم از ضروریات است هماند زباله های سواحل محمودآباد که خوشبختانه در حال جمع آوری است که بزودی به دامن طبیعت بر می گردد.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *