- اخبار

بازگشایی دانشگاه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و براساس امکانات موجود

پنجمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان با حضور اعضای شورا و با محوریت برنامه‌ریزی جهت از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در دانشگاه مازندران برگزار شد.
دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران ضمن اشاره به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و واگذاری اختیار عمل به شورای مدیریت استانی برای از سرگیری آموزش‌های حضوری با توجه به شرایط حاکم، اظهار کرد: از اعضای شورا خواستار این هستیم تا تمام تلاش خود و زیرنظام‌های مربوطه را جهت تامین زیرساخت‌های موردنیاز آموزش حضوری و ترکیبی به‌کار گیرند.

وی با بیان این‌که در ارتباط با مصوبات ستاد کرونا و بخشنامه‌های این ستاد، دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس ابلاغ وزارت‌خانه و بر اساس امکاناتی که دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقداماتی برای بازگشایی حضوری مقاطع تحصیلات تکمیلی داشته باشند، افزود: یکی از مهم‌ترین موارد این دستورالعمل بحث واکسیناسیون همگانی در دانشگاه‌ها بوده که همه افراد ملزم هستند در آن شرکت کرده و کارت واکسن آن‌ها کنترل شود.

رییس دانشگاه مازندران با تاکید بر این‌که حفظ سلامت جمعی، اولویت اصلی است، تصریح کرد: اجازه بازگشایی متناسب با امکانات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم امکان واکسیناسیون همه دانشجویان در این بازه زمانی را از مشکلات جدی بوده که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند.

دکتر حمیدرضا فلاح لاجیمی رییس دبیرخانه دانشگاه معین استان مازندران در ادامه به ارائه مهم‌ترین چالش‌ها، اصول و راهکارها در خصوص شرایط از سرگیری آموزش حضوری پرداخت و گفت: مقرر شد اعضای شورای مدیریت آموزش عالی ضمن تشکیل شورای راه‌اندازی آموزش حضوری با مسئولیت رییس مربوطه، تصمیمات این شورا را اجرا کنند.

وی یادآور می‌شود: در این جلسه روسای دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علم و فناوری مازندران، فناوری‌های نوین آمل، جامع علمی کاربردی استان، فنی و حرفه‌ای استان، فرهنگیان استان و دانشگاه شمال (نماینده دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی استان) حضور داشتند.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *