- اخبار

چرا فتح‌الله پور کار سخت‌تری از غلامی‌راد در پیش دارد؟‌‌

به مناسبت تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران

به قلم عشرت کراری:
مدیری که بتواند چهار سال در یکی از پست‌های کلیدی استانی چون مازندران دوام بیاورد، بی‌شک به اعتبارِ اقتدارش تکیه کرده است.

مفید غلامی راد از اردیبهشت ۹۷ مجهز به ابزار فتح قله‌ای صعب‌العبور به مازندران آمد؛ سازمانی که با عدد و رقم، با بودجه و اعتبار طرف است.

پیشینه‌ی مدیریتی خوب او در تراز ملی و احاطه بر دانش بودجه‌ریزی و محاسبات اعتبارات، فاکتورهایی بودند که مدیر برنامه‌‌محور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از آن برخوردار بود.

غلامی‌راد فراتر از تامین اعتبار از بودجه استانی عمل کرد، پس مسیر حرکت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را به سمتی سوق داد تا برای جذب اعتبارات ملی به تکاپو بیفتند؛ در واقع در کنار تعامل با دستگاه‌ها برای تامین اعتبار، فشار بر مدیران استان در راه جذب اعتبارات ملی را بیشتر کرد.

●●مازندران از اعتبارات ملی به اندازه افتخاراتی که ورزشکارانش برای کشور عزیزمان کسب می‌کنند، سهم برده است؟

این جمله‌ای بود که غلامی راد در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در ارتباط با استادیوم شهید وطنی قائمشهر گفت؛ پروژه‌ای که با درک حساسیت‌های آن، برایش اولویت اساسی قائل شد.

بیان صریح او درباره ضعف مدیران مازندران برای جذب اعتبارات ملی در مسیر توسعه استان، برآمده از جسارت او در مدیریت و اتکا به مقررات و ضوابط محسوب می‌شود.
به همین دلیل وقتی موضوعی مانند مطالبه‌ بودجه برای بهسازی ورزشگاه وطنی پیش آمد، غلامی‌راد به جای موج‌سواری، صراحتا اعلام کرد که این پروژه‌ها طبق مقررات باید با اعتبارات ملی اجرا شوند، نه صرفا اعتبارات ورزش استان. او با تلنگر به نمایندگان و مدیران استان، خواستار جذب بودجه‌ ملی برای تکمیل این ورزشگاه شد، همین ورزشگاه وطنی که اینک به سرعت، در حال تکمیل و تجهیز است.

پر واضح است که رئیس جدید این سازمان کار سختی در پیش دارد چرا که مدیر پیش از او، برنامه‌محور، به شدت آگاه و مسلط به قوانین و مقررات بود و با در نظر گرفتن همه موانع، صحیح رفتار کرد.

اینها مزیت‌های مدیریتی کسی بود که حالا مدیر بعدی حتما باید دستکم چند گام از وی جلوتر باشد تا کاری از پیش ببرد در غیر این‌صورت هر چه غلامی‌راد رشته کرد، پنبه خواهد شد.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *