- اخبار

حسین زادگان استاندار مازندران ازتصویب ۱۳۴ اسکله تفریحی و گردشگری درمازندران خبرداد

احمد حسین زادگان در جلسه بررسی وضعیت ایجاد اسکله های تفریحی و گردشگری با بیان اینکه ۱۴۳ مکان برای ایجاد اسکله تفریحی و گردشگری تعیین شده بود، گفت:پس از بررسی توسط دستگاه های اجرایی استان جانمایی ۱۳۴ اسکله به تفکیک شهرستان ها رامسر، تنکابن،جویبار،عباس آباد، چالوس،نوشهر،نور،بابلسر،فریدونکنار،میاندرود،بهشهر و محمودآباد تایید و تصویب شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این جلسه جهت تسهیل در صدور مجوز اسکله های گردشگری دریایی بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه برگزار شد، ادامه داد:جهت حذف بروکراسی زاید و تسهیل سرمایه گذاری کلیه مجوز ها برای این نقاط توسط دستگاه های اجرایی متولی صادر و سرمایه گذار فقط به دو سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بنادر مراجعه می کند.

به گفته وی، این مجوز ها بی نام و به لحاظ سازه و موقعیت مکانی صادر و پس از تصویب اهلیت سرمایه گذار توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طبق قانون واگذار می شود.

حسین زادگان با بیان اینکه اسکله های گردشگری ارتباط مردم با دریا را تسهیل و موجب رونق گردشگری دریایی می شود، افزود: فرصت های اقتصادی زیادی از قبیل صنایع دستی ،حمل و نقل، شیلات و … برای مردم استان از طریق ایجاد اسکله ها فراهم می شود.

وی همچنین به عدم استفاده از ظرفیت گردشگری رودخانه ها و آبندان در استان مازندران اشاره کرد و گفت: بسیاری از رودخانه ها و آبندان های استان از نظر جذابیت با نمونه های مشابه در کشورهای توریستی برابری می کند که مغفول مانده است.

استاندار مازندران ادامه داد:این کارگروه ظرفیت رودخانه ها و آبندان های استان را بررسی و جهت ایجاد پروژه های گردشگری معرفی کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۲سرمایه گذار برای ساخت اسکله اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان جهت ساماندهی واستفاده گردشگری تعیین کرده است.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *