- اخبار

اقتصاد به شدت وابسته به گردشگری مازندران” نیازمند حمایت و برنامه ریزی دولت است

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری شهرستان بابلسر با بیان اینکه استان مازندران به عنوان بزرگ ترین قطب صنعت گردشگری در کشور شناخته می شود که به واسطه طبیعت بی نظیر، شرایط آب و هوایی معتدل و جاذبه های تاریخی و فرهنگی سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون گردشگر است ،گفت : با شیوع ویروس کرونا به گردشگری استان ضربه سنگینی وارد کرد طوری که برخی از ظرفیت‌هایش را از دست داده و یا به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

به گزارش خبرنگار بابلسرنیوز: هادی اسماعیل پور با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا و خسارت و ضربه ای که این ویروس به اقتصاد کشور وارد کرده، دولت توجهاتی داشته است و تلاش خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی و جبران خسارت آنها نموده است،اظهار کرد: اما در این میان به صنعت گردشگری که ویروس کرونا بیشترین خسارت را بر آن وارد نموده ، کمتر توجه شده است .

اسماعیل پور تصریح کرد: تعطیلات ناشی از جلوگیری از ویروس کرونا و اتفاقاتی از این قبیل، اصلا به نفع شهرهای استان مازندران از جمله رامسر، چالوس، بابلسر و… نیست چون ۴۰ درصد از بخش اقتصادی استان مازندران به گردشگری وابسته است.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری شهرستان بابلسر با طرح این پیشنهاد که دولت و وزارت گردشگری می تواند با الگو قرار دادن برنامه دولتی سایر کشورها که در این زمینه به موفقیت قابل توجهی رسیدند ،اشاره کرد و افزود : با به کارگیری افراد اصلح و کاردان در زمینه مدیریت صنعت گردشگری ،همچنین با تخصیص بودجه و امکانات بیشتر و یا وام هایی با بهره کمتر و …. به صاحبان صنعت گردشگری می توان از این بحران خارج شد.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری شهرستان بابلسر با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما دولت راهکار مناسبی برای خروج از این بحران در نظر نگرفته است،گفت: متاسفانه در ایران با شیوع ویروس کووید‌‌۱۹ دولت با پرداخت تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد، درآمد جدیدی را برای بانک‌ها تعریف کرده است که باتوجه به وضعیت بازار گردشگری این تسهیلات برای فعالان این بازار در کشور صرفا زیان مالی به همراه دارد. و متاسفانه همین وام١٢ درصدی هم به دلایل واهی به برخی از بهره برداران واحدها علی الخصوص متل های بابلسر تعلق نگرفته است.

کارشناس ارشد مدیریت گردشگری خاطرنشان کرد: اقتصاد شهرهای توریستی استان مازندران که وابسته به صنعت گردشگری است، دولت می بایست تدبیری بیاندیشد و برنامه ای برای این صنعت داشته باشد تا اتفاقاتی از قبیل کرونا و برخی حوادث طبیعی و گرانی و… نتواند اینطور صنعت گردشگری را فلج کند. زیرا با ورشکستگی این صنعت، ابتدا نیروهای کار بیکار می شوند و به اشتغال ضربه میزند و در نهایت اقتصاد با شکست مواجه می شود.

رئیس اتحادیه اقامتی و گردشگری بابلسر خاطرنشان‌کرد: باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری را از حال برای سال‌های بعد تجهیز کنیم تا تجربه تلخ سالهای گذشته مجدد تکرار نشود.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *