- اخبار

آموزش و پرورش کجور،گوشت قربانی بازی های کثیف پشت پرده سیاسی

‍ آموزش و پرورش کجور،گوشت قربانی بازی های کثیف پشت پرده سیاسی

✍ یادداشت: حسن خزائی پول _ روزنامه نگار

⭕️ از ۱۵شهریور همانند بسیاری از نقاط کشور آموزش و پرورش بخش کوهستانی و محروم کجور در دل ایام کرونایی با ۱۲٠معلم و حدود ۸٠٠دانش آموز پسر و دختر در مقاطع پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول و دوم با چندین مدرسه در۶۳ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری در#پول و #کجور سال تحصیلی ۱۴٠٠_۱۳۹۹ و آموزش درسی را از طریق مجازی و عضویت در سامانه شاد آغاز کرد.
💠 طی پنج ماه اخیر و بر اساس رنگ بندی شرایط کرونایی آموزش و پرورش کجور بیشتر این ایام را با #وضعیت_نارنجی و #قرمز تجربه کرد و در این راستا تابع دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا شهرستان نوشهر بود و تاکنون نیز فعالیت آموزشی را برای دانش آموزان به صورت «غیرحضوری» انجام داد ولی عوامل اجرایی و معلمان در مدارس حضورداشتند.
🔴از آنجاییکه ۵٠درصد ظرفیت فعلی معلمان مدارس کجور را معلمان حق التدریسی تشکیل می دهند و بیشتر آنان نیز افرادغیربومی ، متاهل و اکثریت نیز از شهروندان شرق استان هستند گاها به دلیل شرایط نامساعدجوی، بعد مسافت و مشکلات محدودیت های تردد جاده ای در وضعیت های نارنجی و قرمز ، هزینه های ایاب و ذهاب ، سطح پایین درآمد نسبت به سایر همکاران پیمانی و رسمی شان ضمن انتقاد از تصمیم‌گیری مدیران استانی، شهرستانی و منطقه ای در خصوص حضور اجباری معلم در مدرسه معتقدند:
💠حضور معلم در مدرسه نوعی تجاهل علمی است، چرا که وظیفه کادراداری حضور در مدرسه است اما وظیفه معلم تنها آموزش است و وقتی دانش‌آموز در مدرسه حضور نداشته باشد، دلیلی برای حضور معلم وجود ندارد و برخی دانش‌آموزان نیز به دلیل فقر فرهنگی و بی‌اطلاعی و عدم اطلاعات کافی والدین از بیماری کرونا ، در مدرسه حضور پیدا می‌کنند اما بسیاری از دانش‌آموزان غیرحضوری تحصیل می‌کنند و عملا می‌توان گفت که آموزش، غیرحضوری است و اگر قرار است معلم در مدرسه حضور پیدا کند و آموزش مجازی ارائه کند، پس چه دلیل دارد که در مدرسه حضور پیدا کند در حالیکه می‌تواند درمنزل هم تدریس کند.
🔴 این گروه از معلمان معترض با توجه به شرایط موجود و دلایل ذکر شده خواستار این هستند فعالیت های آموزشی را در منزل و از طریق برنامه شاد دنبال کنند.
⭕️در همین راستا بر اساس گفتگو نگارنده با تعدادی از معلمان معترض ظاهرا پیگیری های صنفی آنان از طریق مسئولان مربوطه تاکنون راهی به جایی نبرده و مدیران و کارکنان کادر اداری آموزش و پرورش کجور هم به بهانه ضوابط ، مقررات و دستورالعمل های صادره اداره کل و ستاد مقابله با کرونا ، معلمان معترض را با لحن بد به کمیته های انضباطی ، بازرسی و حراست تهدید می کنند.
⭕️معلمان معترض هم دیدند وقتی تلاش ها و پیگیری های حضوری و تلفنی آنان نتیجه نداده است به ناچار مشکلات خود را در فضای مجازی و کانالهای خبری تلگرامی مطرح کردند.
💠مدتی است که از گوشه و کنار زمزمه هایی از تغییرات اساسی در بدنه ساختار مدیریتی و اداری آموزش و پرورش بخش کجور به گوش می رسد که این موضوع موجی از بازتاب های متفاوت را به وجود آورده است.
💠مدیرفعلی آ.پ منطقه۳۴ سال سابقه فعالیت دارد و بازنشسته نشده است چراکه بر اساس ضوابط چون دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد میتواند تا یکسال دیگر در آموزش و پرورش خدمت کند.
🔴 نام چندین گزینه بومی و غیربومی برای مدیریت آتی آ.پ کجور بر سر زبانها افتاده است.
💠مدیرکل تنکابنی آموزش و پرورش استان مازندران از حامیان انتخاب آقای
« ع . ن .پ » همشهری خود و از کارکنان باسابقه و قدیمی اداره آپ کجور است ولی آقای نماینده مخالف این انتخاب است چراکه معتقد است فرد موردنظر از حامیان رقیب وی در انتخابات گذشته می باشد.
⭕️چون مدیرکل مازندران نیز از فردموردنظر آقای نماینده مجلس، برای جایگزینی درویش رئیس فعلی آموزش و پرورش شهرستان نوشهرحمایت نکرد، دکترمحسنی نیز درتقابل با وی از گزینه مدنظرسعدی پور برای ریاست آپ کجور مخالفت کرده است.
💠 حالا آموزش و پرورش کجور همانند یک تکه گوشت، قربانی بازی اهداف پشت پرده بزرگان سیاسی استانی و شهرستانی قرار گرفته است.
🔴 از نظر نگارنده ارزشمندترین سرمایه آموزش و پرورش، سرمایه انسانی و معلمان آن است و توجه به این سرمایه گرانبها بر روند مسیر شکست یا کامیابی آپ تأثیر دارد.
⭕️انتخاب فله ای مدیران از بین گزینه های موردنظر بر اساس اهداف حزبی، طایفه ای و بدون توجه به رعایت اصل شایسته سالاری در مدیریت قطعا نمی تواند سازمان مهم و عریض و طویل آ.پ را به اهداف عالی و مسیر پیشرفت برساند.
⭕️ صداقت، امانتداری، استفاده درست از منابع، جلوگیری از اسراف ، روحیه انتقاد پذیری و محبوبیت بین کارکنان اداری و معلمان باید در انتخاب مدیران توانمند مورد توجه قرار گیرد.

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *