- اخبار

بابلسر میزبان نشست هم اندیشی فعالان توسعه پایدار مازندران

بابلسر میزبان نشست هم اندیشی فعالان توسعه پایدار مازندران

دومین همایش توسعه پایدار با موضوع هم اندیشی ، بررسی نقش تشکلها ، کنش گران و تسهیل گران در توسعه پایدار استان مازندران صبح امروز با حضور کارشناسان خبره در دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش بابلسـرنیوز: به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ، رییس جهاد دانشگاهی مازندران در این همایش با اشاره به اینکه هدف اصلی این نشست هم‌اندیشی، هماهنگ‌کردن فعالیت فعالان توسعه در این استان است ، گفت : قرار است با این نشست هم‌اندیشی این ظرفیت‌ها تلاقی پیدا کنند تا از ظرفیت‌های این افراد در توسعه مازندران بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه دلیل برگزاری این هم‌اندیشی این است که با وجود برنامه‌های مختلف توسعه‌ای، خروجی با ظرفیت‌های ذاتی مازندران همخوانی ندارد، گفت: یکی از مهم‌ترین دلیل این امر این است که برنامه‌ها از بالا به پائین تدوین می شود.

واحدعبداللهیان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف اصلی فرهنگ‌سازی است که توسط موثرین استان اتفاق می‌افتد و در پاسخ به این پرسش که دستاوردهای اولین هم‌اندیشی فعالان توسعه پایدار مازندران چه بود باید گفت همایش اول بررسی موانع فرهنگی توسعه استان بود زیرا در بحث توسعه پایدار، یک سری زیرساخت‌ها و مقدماتی وجود دارد که اصلی‌ترین مقدمه، بحث فرهنگی است و تا شهروندان را در حوزه فرهنگی توسعه توجیه نکنیم و فعالیت و همکاریشان را جلب نکنیم قطعاً به نتیجه‌ای در حوزه توسعه نخواهیم دست یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران اظهار داشت : تا زمانی که شهروندان را بخشی از راه حل لحاظ نکنیم ، نمی‌توانیم همراهیشان را در بحث توسعه داشته باشیم و این هم‌اندیشی با هدف تسهیل‌گری توسعه استان مازندران است، یعنی ما تسهیل‌گران توسعه را در حوزه‌های مختلف از جمله محیط‌زیست ، فرهنگ ، سیاست ، اقتصاد و… گردهم آوردیم تا دیدگاه‌ها و نظراتشان را بیان کنند.

در ادامه دکتر محسن جهانشاهی نیز اظهار کرد: استاندار سابق مازندران یک هفته بعد از شروع فعالیت خود جلسه ای تشکیل و موضوع اتاق فکر را که سالها دغدغه این استان بود را اجرایی کرد.

وی افزود : اتاق فکر عمدتا با همکاری نهاد دولتی برگزار می شود ولی این اتاق فکر با مسئولیت دکتر میرنیا با حضور دانشگاهیان و نخبگان شکل گرفت.

جهانشاهی تصریح کرد: قرار بود در این اتاق فکر کار متفاوتی با ضمانت اجرایی برگزار شود و قراراست به جای برنامه ریزی بسته های چاره اندیشی گنجانده شود اما متاسفانه محقق نشد.

دبیر اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران با بیان اینکه ۱۴کارگروه در این اتاق فکر برگزار شد و ۱۵۰جلسه متنوع انجام شد،گفت: قرار شد بسته چاره اندیشی تدوین و در اختیار استانداری قرار گیرد اما هنوز اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه با بیان اینکه مازندران مهم ترین استان نخبه پرور و دومین استان از لحاظ تعداد و کیفیت می باشد ، گفت: امیدواریم همانطور که در تولید علم موثر بودیم در حوزه صنعت و فناوری هم دستاوردهای خوبی کسب کنیم.

تهیه گزارش: حسـین زاده

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *