- اخبار

جذب #غیرقانونی نیرو در #شهرداری_فریدون‌کنار/ سهمیه اعضا شورای شهر فریدون‌کنار برای جذب نیرو افراد خاص در شهرداری

‍ 💥 جذب #غیرقانونی نیرو در #شهرداری_فریدون‌کنار/ سهمیه اعضا شورای شهر فریدون‌کنار برای جذب نیرو افراد خاص در شهرداری

🔸به گزارش بابلسرنیوز: به نقل از کناریها.. سالهاست که وزارت کشور برای هرگونه جذب در شهرداری‌ها آزمون ورودی و مجوز صادر میکند و متن صریح قانون شهرداری‌ها است که هرگونه جذب نیرو از هر طریق دیگری را #تخلف دانسته و باید از آن جلوگیری شود.

🔸 چند ماهی است که سه نیرو در شهرداری #فریدونکنار بدون هیچ ساز و کار روشنی بکار گرفته شده‌اند و چون بکارگیری این سه نیرو تا به الان #غیرقانونی بوده هیچگونه حقوقی به حسابشان از طریق شهرداری فریدون‌کنار واریز نشده است.

🔸نکته‌ی قابل توجه در این لیست سه نفره این است که نام برادر‌زاده‌ی رییس کنونی شورای شهر فریدون‌کنار هم در آن قرار دارد. این نشان دهنده این است که جذب نیرو #سفارشی و فامیل‌ بازی همچنان در فریدون‌کنار ادامه دارد.

🔸 #شایسته‌_سالاری و ورود افراد متخصص در زمینه‌های مختلف در شهرداری‌ها میتواند کارهای اصولی و تخصصی را در هر شهری رقم بزند و باعث پیشرفت و آبادانی شود و اگر غیر از این اتفاق بیافتد آن جامعه دچار عقب‌ ماندگی خواهد شد و ضرر آن به شهروندان و سودش به افرادی خاص خواهد رسید.

🔸 آیا واقعا علت عقب‌ماندگی فریدون‌کنار همین انتخابهای سفارشی و گزینشی نیست؟ هرآنچه که هست وظیفه اصلی شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری است.

فردا دستورِ کار جلسه شورای شهر فریدون‌کنار موافقت یا عدم موافقت جذبِ این سه نیرو است. باید منتظر ماند و دید وکلای مردم در ساختمان شورای شهر فریدون‌کنار فردا با چه رای و نظری نسبت به این #درخواست_شهردار عمل میکنند؟

🔸 نکته‌ی بعدی که بسیار قابل توجه و با اهمیت است کمیته انطباق فرمانداری و نگاه دستگاه‌های #امنیتی و #نظارتی به این موضوع و شیوه‌ی برخورد #قانونی با این تخلفِ علنی است.

🔸شهرداری ها با چه ساز و کاری باید نیرو جذب کنند؟
آیا شورای شهر می تواند گزینه های خود را وارد #شهرداری کند؟ اگر اینطور هست پس تکلیف دیگر جوانان بیکار این شهر چه می شود؟
چه کسی باید جلوی این عمل غیرقانونی را که به نوعی #تبعیض در حق دیگر جوانان این شهر هست را بگیرد ؟

🔸 قبلا مهندس #محمد_تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران در مورد استفاده نکردن از نیروهای غیرقانونی به شهرداری و شورای شهر فریدون‌کنار نامه زده و تذکر داده بود.

🔸 در ساله گذشته شهرداری فریدون‌کنار تقریبا ۱۵ نیرو به بهانه‌ی کار کردن در بخش خدمات شهری و فضای سبز شهرداری فریدون‌کنار جذب شهرداری شدند اما شنیده‌ها حاکی از آن است افرادی که به شهردار نسبت فامیلی نزدیک و یا صمیمی دارند در پشت میز مشغول فعالیت هستند و افراد عادی که هیچ پشتیبانی ندارند ولی سابقه بیشتری نسبت به این افراد دارند در بخش خدمات شهری و فضای سبز همچنان کار میکنند. چرا باید چنین تبعیض عَلنی در خطه‌ی مبارک رخ دهد و کسی پاسخگو و پیگیر نیست و هیچ اُرگانی هم مسئولیت برخورد قانونی با چنین موضوعاتی رو برعهده نگیرد؟

درباره ما admin

ادامه مطلب admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *